Luty był kolejnym miesiącem, w którym nasza szkoła w procesie edukacyjnym wykorzystywała narzędzia pozyskane w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” zainicjowanego przez MEiN we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Tak jak w I półroczu wszystkie lekcje techniki odbywały się w nowoczesnej klasopracowni a nauczyciele poszczególnych przedmiotów mogli wykorzystywać na swoich zajęciach pomoce naukowe i narzędzia „Laboratoriów Przyszłości”. Odbyło się kolejnych kilkadziesiąt takich lekcji.
W lutym uczniowie najmłodszych klas doskonalili programowanie, m.in. mieli okazję kodować na dywanie, brali udział w dyktandach graficznych oraz budowali kubeczkowe wieże. Dużym zainteresowaniem uczestników zajęć w oddziałach przedszkolnych, klasach I–IV oraz świetlicy szkolnej, cieszyły się także roboty edukacyjne. Każdy uczeń mógł sterować ozobotem, genibotami oraz używać photonów. Największym powodzeniem niezmiennie cieszyły się jednak okulary VR, które pozwalały swobodnie podróżować w czasie i przestrzeni. Siedząc w klasie, uczniowie „spacerowali” po stolicach wybranych państw europejskich, w tym Warszawy. Wraz ze swoimi nauczycielami przenosili się także na inne kontynenty, aby jak najlepiej poznać środowisko życia oraz różne gatunki zwierząt. Dużą atrakcją okazała się być „wyprawa” na… Antarktydę, gdzie mieli okazję z bliska zobaczyć pingwiny.
W tym samym czasie uczniowie klas V-VIII poznawali historię świata i cywilizacji. Tak jak ich młodsi koledzy również odbywali wirtualne podróże, m.in. po Watykanie i Rzymie. W Watykanie „zwiedzali” Plac Świętego Piotra oraz Drogę Pojednania (Via Della Conciliazione), jedną z dróg łącząca Plac z Zamkiem Świętego Anioła. W Rzymie natomiast mogli obejrzeć Koloseum, Schody Hiszpańskie oraz największe i najpóźniej zbudowane rzymskie Forum Trajana. Niektóre klasy odbyły nawet podróże… międzyplanetarne. Mogły podziwiać naszą błękitną planetę z poziomu Księżyca i poruszać się po jego powierzchni. Stacja kosmiczna, do której dotarli uczestnicy wirtualnej wycieczki, pokazała im, w jakich warunkach żyją i pracują astronauci na orbicie okołoziemskiej. Jak zawsze dużym powodzeniem wśród młodzieży cieszyły się zajęcia z grafiki 3D. Trójwymiarowe modele silnika samochodowego, silnika parowego, modele samolotu, lokomotywy czy wahadłowca budziły ogromne zainteresowanie uczniów. Podobnie zresztą jak samo drukowanie drukarką 3D.