Marzec 2023

            Marzec był siódmym miesiącem udziału naszej szkoły w rządowym programie „Laboratoria Przyszłości”. Ta inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów sprawiła, że przez cały ten czas lekcje w naszej szkole są prowadzone w sposób interesujący, aktywizujący uczniów oraz pozwalający odkrywać ich talenty i rozwijać zainteresowania. W marcu, tak jak do tej pory, wszystkie zajęcia techniki odbywały się w nowoczesnej klasopracowni. Ponadto nauczyciele poszczególnych przedmiotów mogli swobodnie wykorzystywać na swoich lekcjach narzędzia „Laboratoriów Przyszłości”. Odbyło się kolejnych kilkadziesiąt takich zajęć.

            W tym okresie uczniowie klas młodszych odkrywali, czym jest i jakie daje możliwości rzeczywistość rozszerzona. Poszukiwali w przyrodzie pierwszych śladów wiosny oraz odbyli wiele wirtualnych spacerów i wycieczek. Były wśród nich krótkie spacery po lesie oraz długie wędrówki z biegiem najdłuższej polskiej rzeki – Wisły. W pierwszych dniach marca, w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Kobiet, klasy I-III poznały sylwetki kobiet, które przez swoje życie i działalność na trwałe zapisały się w dziejach świata. Ponadto kilka klas wirtualnie zwiedziło Kaplicę Sykstyńską oraz Luwr. Było też budowanie wież i tras dla ozobotów, praca z tablicą kodów oraz programowanie robotów. Każdy uczeń miał okazję samodzielnie układać kody oraz debugować błędy. Warto również dodać, że narzędzia „Laboratoriów Przyszłości” wykorzystywane były także do gier matematycznych oraz dyktand graficznych.

            W równie ciekawych lekcjach miały okazję uczestniczyć także klasy IV-VIII. Jak co miesiąc starsi uczniowie wykonali kolejny „wielki skok” w wirtualną rzeczywistość. W czasie zajęć mieli okazję zwiedzić m.in. największe i najciekawsze obiekty sportowe na świecie. Wykorzystując gogle VR odwiedzili stadion Bayernu Monachium podczas trwającego meczu. „Stanęli” przy trasie wyścigu kolarskiego Tour de France, obserwując zmagania zawodników. Każdy uczeń mógł „poczuć” także klimat ceremonii otwarcia Igrzysk Paraolimpijskich 2012 w Londynie. Gdy dodamy do tego możliwość zobaczenia wnętrza Stadionu Olimpijskiego podczas zawodów, rozejrzenia się po Parku Olimpijskim w Londynie czy wreszcie niemalże „dotknięcia” trójwymiarowego modelu pucharu Klubowych Mistrzów Świata FIFA, otrzymamy pełną skalę możliwości Class VR. Wśród tematów lekcji były również te z grafiki 3D: Technika, projektowanie i wydruk podstawki sygnalizatora niebezpieczeństwa czy Drukowanie modelu dźwigni dwustronnej.