Listopad 2022

            Listopad to już trzeci miesiąc, w którym nasza szkoła w procesie edukacyjnym wykorzystywała narzędzia pozyskane w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” zainicjowanego przez MEiN we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Tak jak do tej pory wszystkie lekcje techniki odbywały się w oddanej we wrześniu do użytku nowoczesnej klasopracowni. Ponadto na kolejnych przedmiotach nauczyciele wykorzystywali sprzęt „Laboratoriów”. Odbyło się kilkadziesiąt takich lekcji. Uczniowie najmłodszych klas najczęściej korzystali z okularów VR, które pozwalały im dokonać niemożliwego. Siedząc w klasie, „spacerowali” po jesiennym lesie, odkrywając różnice pomiędzy lasem liściasty a lasem iglastym, „przedzierali się” przez afrykańską dżunglę oraz wirtualnie zwiedzali wiele europejskich miast np. Londyn. Jedną z największych atrakcji były jednak… podróże w czasie. Wraz ze swoimi nauczycielami przenosili się m.in. do ery mezozoicznej, aby poznać środowisko życia dinozaurów oraz różne gatunki tych zwierząt. Z kolei uczniowie klas starszych poznawali historię świata i cywilizacji. Tak jak ich młodsi koledzy odbywali wirtualne podróże do: wnętrza ziemi, najciekawszych miejsc na świecie oraz… w kosmos. Mogli zobaczyć, jak powstaje prąd oraz na symulatorze samodzielnie sterować światłami i oświetleniem miasta w oparciu o zestaw BE CREO – ZRK. Jak zawsze dużym powodzeniem wśród młodzieży cieszyły się zajęcia z grafiki 3D oraz samo drukowanie drukarką 3D, m.in. zestawu cząsteczek do nauki genetyki.

            W dniach od 21-22 listopada wicedyrektor szkoły Adam Janiec oraz nauczyciel informatyki Piotr Korcz wzięli udział w IV Konferencji Edukacyjnej „Innowacje w edukacji”. Jej celem było wspieranie dyrektorów w realizacji programu „Laboratoria Przyszłości” oraz podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli. W czasie konferencji odbyły się lekcje pokazowe prowadzone przez pedagogów wykorzystujących sprzęty dostępne w ramach programu oraz spotkania warsztatowe, na których zaprezentowane zostały narzędzia, w jakie zostały wyposażone szkoły biorące udział w projekcie MEiN.

            Gościem specjalnym sympozjum był dr John Collick- światowej sławy mówca i ekspert w zakresie edukacyjnego i społecznego wpływu innowacji technologicznych, autor kilku książek i artykułów o literaturze, mediach, technologiach informacyjno-komunikacyjnych i nauce, którego szczególne zainteresowania obejmują m.in. indywidualne strategie uczenia się, neurodydaktykę, technologię i futurologię.