Za nami drugi rok udziału szkoły w programie „Laboratoria Przyszłości” – inicjatywie edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, których wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły – takiej, w której zajęcia są prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Dzięki programowi w roku 2022 udało nam się stworzyć w szkole nowoczesną klasopracownię techniki oraz pozyskać jej całkowite wyposażenie. Otrzymaliśmy również nowy sprzęt, który od dwóch lat wykorzystujemy w czasie lekcji. Wśród pozyskanych przez szkołę narzędzi są m.in. drukarki 3D, laptopy, GeniBoty, wirtualne laboratorium przedmiotowe ClassVR, roboty Photon EDU, studio nagrań, mikrofony, kamera cyfrowa, mikrokontroler z Arduino oraz stacja lutownicza.
Maj i czerwiec br. były kolejnymi miesiącami, w których nasza szkoła w procesie edukacyjnym wykorzystywała narzędzia LP. W tym okresie tak jak do tej pory wszystkie lekcje techniki odbywały się w nowoczesnej klasopracowni. Ponadto na większości przedmiotów nauczyciele wykorzystywali sprzęt „Laboratoriów”. Odbyło się kolejnych kilkadziesiąt takich lekcji.
W tym czasie uczniowie najmłodszych klas doskonalili zdobyte w bieżącym roku szkolnym umiejętności kodowania. Kodowali na macie, budowali kubeczkowe wieże, kodowali i dekodowali różne obrazki oraz rozwiązywali różne zagadki. Dzięki wykorzystaniu okularów ClassVR, siedząc w klasie, „podróżowali” po krajach europejskich, „spacerowali” po Polsce, poznawali rodzaje krajobrazów naszej ojczyzny czy obserwowali, jak wygląda lato w tej części Europy. Niektóre klasy ponadto zgłębiały tajniki świata zwierząt, a inne zapoznały się z historią powstawania książek i papieru.
Równie aktywni byli uczniowie klas IV-VIII. Korzystając z gogli VR, tak jak ich młodsi koledzy odbyli wiele wirtualnych podróży do najciekawszych miejsc na świecie oraz miejsc, gdzie cywilizacja zostawiła po sobie niechlubne ślady w postaci ogromnego zanieczyszczenia czy skażenia środowiska naturalnego. W czasie zajęć wcielali się także w role projektantów interaktywnych modeli przestrzennych, które następnie samodzielnie budowali lub drukowali za pomocą drukarki 3D. Efektem ich kreatywności i zaangażowania jest kilkadziesiąt konstrukcji z patyczków, które zdobią pracownie szkolne.