Matematyka VIIIa

20.03.2020r.
Link do zadań

19.03.2020 r.

Lekcja O5

Temat. Pole powierzchni ostrosłupa.
Ćwiczenia str 42 zad 2. Obliczenia w zeszycie pod tematem
Pozdrawiam

18.03.2020 r. 

Lekcja O4 

Temat: Siatki i pole powierzchni całkowitej ostrosłupa. 

Pc = Pp + Pb –wzór na obliczanie pola powierzchni ostrosłupa 

Oglądaj filmiki według podanej kolejności. 

1. https://www.youtube.com/watch?v=KfyH-aAVGRY 

Zapisując zadanie w zeszycie proszę zapisywać oznaczenia tzn. Pp, a nie słownie jak pan w filmie. 

2. https://www.youtube.com/watch?v=uTNtY3jtPpI 

3. Spróbuj zrobić zadanie sam a potem obejrzyj film. 

16.03.2020r.
Nie mam żadnych sygnałów, że za trudny temat,
więc rozumiem, że potraficie obliczać objętość ostrosłupa. To idziemy dalej.

Lekcja O2,O3

Temat: Objętość ostrosłupa. Zadania
Podr str 191 sprawdz czy umiesz, zad 1,2
1 – podstawowe, już potraficie. Rysunek, wzór
2- Rysunek, wzór, dane czyli V=…., Oblicz Pp jak pole rombu, bo to romb. Podstaw do wzoru wartości
V i obliczonego Pp. Oblicz H
Następny dzień
Ćwiczenia: 44/1. Obliczenia w zeszycie.
Zadanie domowe. Ćw 45/1 – rysuneczki trójkątów i Pitagoras.
Powodzenia i pozdrawiam

Lekcje wpisujemy do zeszytu. Zadania koniecznie z rysunkami maja być w zeszycie. Wszelkie obliczenia w zeszycie. Do egzaminu musimy przerobić ostrosłupy. Nie wiem jak będzie dalej. Jak będzie czas to przerobimy ten materiał jeszcze raz na lekcjach w szkole. Bardzo proszę o poważne podejście do tematu. Pomagajcie sobie nawzajem oczywiście online. Korzystajcie z internetu ale rozsądnie. Nie przepisujcie zadań w ciemno. Bądźcie dociekliwi i ciekawi. Powodzenia. Jak będzie za trudno proszę dać znać.
PRZYPOMINAM, ŻE DZIEŃ BEZ MATEMATYKI TO DZIEŃ STRACONY. 

14.03.2020 r.
LekcjaO1
Temat: Obliczanie objętości ostrosłupów.

Jak za trudny to obejrzeć proszę Materiały przygotowujące.
Zadania z filmu z obliczeniami do zeszytu.
Podr. 189 zad 1( koniecznie rysunki, Pp liczymy jak pola figur płaskich, przy każdym zadaniu WZÓR)
Na niedziele
189 zad 2 (dobre rysunki, wyznaczyć spodek wysokości jak na lekcji, Znaleźć trójkat prostokątny jak na lekcji i korzystając z tw. Pitagorasa obliczyć H. Dalej jak w zadaniu pierwszym. Powodzenia)