24 marca 2020 r.
Głoski ustne i nosowe
- Lekcja z e-podręcznika.
https://epodreczniki.pl/a/nosowa-czy-ustna/DkXHN7xdA - Ćwiczenia: 4 i 7-9 zapisz w notatniku.*
- Wszystkie odpowiedzi zapisujemy w notatnikach.
23 marca 2020 r.
Okoliczniki
- Lekcja z e-podręcznika.
https://epodreczniki.pl/a/o-kazdej-okolicznosci—okolicznik/D1GTsuQQe - Ćwiczenia: 3, 5 i 6 zapisz w notatnikach.*
- Materiał ze Scholarisa – dla chętnych uczniów.
- Wszystkie odpowiedzi zapisujemy w notatnikach.
20 marca 2020 r.
Analiza zdania pojedynczego
- Lekcja z e-podręcznika
https://epodreczniki.pl/a/opis-zdania-pojedynczego—cwiczenia/DFviviFTB - Ćwiczenia: 1 i 2.3 zapisz w notatnikach.*
- Wszystkie odpowiedzi zapisujemy w notatnikach.
19 marca 2020 r.
Siła miłości – „Mit o Orfeuszu i Eurydyce”
- Przeczytaj uważnie tekst „Mit o Orfeuszu i Eurydyce” – s. 260.
- Zredaguj w punktach plan ramowy wydarzeń opisanych w micie (równoważniki zdania).
- Dlaczego bohater obejrzał się za siebie, gdy wyprowadzał Eurydykę z Tartaru? Jakie emocje nim
zawładnęły? - Jaka jest główna myśl zawarta w przedstawionej opowieści?
- Przyjrzyj się rzeźbie Auguste’a Rodina „Orfeusz i Eurydyka” oraz obrazowi Anselma Feuerbacha
pod tym samym tytułem. Oceń, które dzieło i dlaczego lepiej oddaje pełną napięcia sytuację
bohaterów mitu. Uzasadnij swoje zdanie.
https://www.metmuseum.org/toah/works-of-art/10.63.2/
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anselm_Feuerbach_-Orpheus_und_Eurydike–1719–
_%C3%96sterreichische_Galerie_Belvedere.jpg - Podaj trzy argumenty, które według ciebie potwierdzają, że „muzyka ma niezwykłą moc”.*
- Wszystkie odpowiedzi zapisujemy w notatnikach.
18 marca 2020 r.
„Mit o Prometeuszu”
- Przeczytaj uważnie tekst „Mit o Prometeuszu” – s. 256.
- Wyjaśnij, jak mit o Prometeuszu tłumaczy pochodzenie człowieka.
- Wymień umiejętności, które ludzie zdobyli dzięki darowi swojego dobroczyńcy.
- Podaj pięć cech charakteru Prometeusza.
- Obejrzyj film „O micie, Prometeusz” – Urszula Glensk.
https://www.youtube.com/watch?v=aOFPmueJjpY - Korzystając z dostępnych źródeł wyjaśnij związek frazeologiczny „prometejski czyn”.
- Wyobraź sobie, że jesteś obrońcą Prometeusza. Zbierz i zapisz argumenty (od 3 do 5), za pomocą
których przekonasz Zeusa, by uwolnił dobroczyńcę ludzkości.*
- Wszystkie odpowiedzi zapisujemy w notatnikach.
Drodzy Uczniowie!
Niestety najbliższe kilkanaście dni wszyscy musimy spędzić, nie wychodząc z naszych domów. Z dala od przyjaciół, kolegów i… szkoły. Wszystko po to, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania i zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2.
W tym szczególnym momencie nasze dotychczasowe regularne spotkania face-to-face zastąpią kontakty za pomocą strony internetowej sptyczyn.pl oraz poczty elektronicznej, zaś naukę w szkole tzw. zdalne nauczanie.
Życzę Wam, aby ten czas (mam nadzieję krótki) nie był czasem straconym. Niech będzie okazją do uzupełnienia, powtórzenia, utrwalenia a może nawet poszerzenia Waszej dotychczasowej wiedzy z języka polskiego.
Pozdrawiam serdecznie
Adam Janiec
17 marca 2020 r.
- Powtórzenie wiedzy o czasowniku
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji6 (poniedziałek)
- W wolnych chwilach czytamy lekturę „Szatan z siódmej klasy” K. Makuszyńskiego