31.03.2020r.
KLASA 5a,b,c
Jeszcze raz podaję kody do classroom:
5a zzedixj
5b u6olnwf
5c aa57i3u
Witam Was drodzy Uczniowie. Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i chętnie zajrzycie do geografii.
03/ Temat: Krajobraz sawanny i stepu cz1.
Podręcznik str. 120 -126
Uważnie przeczytajcie tekst z podręcznika.
Zwróćcie szczególna uwagę na zagadnienia:
- pojęcia: sawanna i step, preria, pampa
- położenie strefy sawann i stepów (krainy geograficzne na poszczególnych kontynenach)
- klimat sawanny i stepu ( przeanalizuj klimatogramy Karagandy i Niamey, zwróć uwagę na temperaturę,
opady ,amplitudę roczną temperatur i pory roku) - świat roślin i zwierząt
- warunki życia i pracy mieszkańców sawanny i stepu
- podobieństwa i różnice między sawanną i stepem
Przeanalizujcie również mapki, ilustrację i tabelę.
Wykonajcie zadania:
a) zapisz do zeszytu krótką definicję: sawanny, stepu, prerii i pampy
b) zad.3 ze str. 126 w podręczniku. Proszę o wpisanie odpowiedzi do zeszytu przedmiotowego.
Cieplutko pozdrawiam. Danuta Kozińska
20.03.2020r.
Link do zadania – kliknij – pobierz – wykonaj
16.03.2020r.
01/Temat: W wilgotnym lesie równikowym i w lesie strefy umiarkowanej.
Podręcznik str113- 119
INFO dla tych, którzy się smucą z powodu niepisanego sprawdzianu → odbędzie się po powrocie do szkoły.
Drodzy Uczniowie.
Uważnie przeczytaj tekst z podręcznika.
Zwróć uwagę na zagadnienia:
– obszar występowania strefy wilgotnych lasów równikowych i lasów strefy umiarkowanej
– cechy klimatu lasów równikowych i lasów umiarkowanych szerokości geograficznych
– porównaj świat roślin i zwierząt w wyżej wymienionych lasach
– warstwy lasu równikowego i lasów strefy umiarkowanej
-jak wygląda życie mieszkańców lasów równikowych i lasów strefy umiarkowanej ?
Ważne są również klimatogramy, mapki tematyczne, ilustracje, tabele i infografiki.
Wszystkie nazwy geograficzne występujące w tekście wyszukajcie na mapie świata.
Wykonajcie zadania ze str. 119 w podręczniku. Proszę o wpisanie odpowiedzi do zeszytu przedmiotowego.
Cieplutko pozdrawiam. Danuta Kozińska